Koken met Nienke #1

Hey hooi,

Vandaag ga ik samen met jullie warme chocomel van een stokje maken! Want de winter komt er weer aan en ja warme chocomel hoort daar bij natuurlijk! Ik hou heel erg van warme chocomel en niet te vergeten een toefje slagroom er boven op. Lekker om thuis op de bank te zitten, dekentje en warme chocomel. Ik vind het altijd leuk om te doen! Normaal maak ik warme chocomel uit een pak maar vandaag doen we het van een stokje!

Benodigdheden

  • Melk.
  • Mok.
  • Stokje voor chocomel. (bijv. bij de Xenos)

Het is vrij simpel om te maken. Vul eerst de mok 3 kwart met melk. Zet de mok in de oven en laat hem daar 3 minuten opwarmen op 700 graden.

Als de melk warm genoeg is haal het dan uit de oven. Doe er dan het stokje met chocolade er in. En ga goed roeren.

Na een tijdje smelt de chocola en je ziet dat de melk al op chocomel begint te lijken! Na ongeveer 3 minuten is je warme chocomel klaar! Dit is behoorlijk snel en harstikke leuk om te doen!. Ik moet persoonlijk wel zeggen dat het niet echt een heerlijke smaak is maar dit is mijn mening. Ga het ook proberen zou ik zeggen! Ik weet de exacte prijs niet omdat ik dit cadeau heb gekregen van mijn lieve vriendin Maryse (beheerder van mydoubledippedlife.wordpress.com). Maar de prijs zou denk ik rond de 1/3 euro liggen dus niet duur!

Heb jij nog een leuk idee wat ik samen met jullie kan maken qua eten? Laat een reactie achter!

Liefs Nienke

14 thoughts on “Koken met Nienke #1

  1. Lijkt me wel leuk om een keer te proberen.! (: Ik maak meestal zelf chocolade melk met cacao, suiker en melk en blijf dat toch stiekem het lekkerste vinden.

  2. Dat mokje is van de action, ik heb hem vandaag ook nog gezien en de vriendin die mee was heeft hem gekocht. Hij is zo leuk!
    & ik vind zulke chocolademelk van een chocoladestokje echt heer-lijk.

Geef een reactie

