Why do you wear make-up? TAG

Er zijn een heleboel tags in bloggersland zo zullen we het maar noemen ik kwam deze tegen op het blog van Teske en het leek me wel leuk om deze over te nemen! Mij leek het wel een leuk idee om deze tag samen te doen met Laura omdat we nou eenmaal samen een blog hebben ik ga beginnen en Laura volgt vanzelf!

Waarom dragen wij, vrouwen, eigenlijk make-up? Een goede vraag vond ik zelf en daarom een nuttige en interessante tag! Hier onze meningen:

1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up?]
Nienke: Wanneer ik ben begonnen met het dragen van make-up? Hmm nou ik groep 8 (2009) droeg ik wel eens  na school make-up want dan ging ik samen met een vriendinnetje make-up op doen en dat was echt helemaal te gek en noem maar op. Toen ik naar de middelbare school ging in 2010 ging ik op de helft van dat schooljaar mascara dragen maar dat was dan ook alles. Ik weet nog wel dat een meisje uit mijn klas een keer foundation op deed en ik had zo van: ‘Wat foundation?’. Ik had er werkelijk nog nooit van gehoord. Het enige wat ik kende was oogschaduw, lipstift, blush en mascara. Nu ben ik er bekend mee, heel goed zelfs. In de loop der tijd heb ik steeds meer geleerd over make-up en dergelijke. Door blogs zoals die van Teske en Vera. En ook door zelf te experimenteren en noem maar op.

Laura: Ik droeg denk ik ook ongeveer vanaf groep 8 (2008) soms make-up. Op het begin van het jaar eigenlijk nog niet zoveel, aan het einde alleen soms mascara. In de eerste deed in het begin soms mascara op, maar na een tijdje begon ik elke dag mascara op te doen. In de paar laatste maanden van de eerste deed ik ook vaker foudation op. Nu doe ik altijd als ik naar school ga make-up op. En nu natuurlijk niet alleen mascara maar ook foundation soms oogschaduw enzo.. Ik heb zelf al best veel uitgeprobeert en geleerd van andere mensen.

2. Hoe voel je je zonder make-up?

Nienke: Zonder make-up. Thuis draag ik bijna nooit make-up gewoon om dat ik me dan fijner voel. Fijner hoor ik jullie denken. Ja zo is dat ja. Ik heb namelijk veel last van onzuiverheden op mijn gezicht en vind het daarom een prettiger idee als er  niks op mijn huid zit zo dat mijn huid als het ware kan ademen. Als ik uit huis ga draag ik altijd make-up om mijn huid er egaler uit te laten zien. En frisser met mascara zien mijn ogen er altijd een stuk leuker uit. En ja zonder make-up heb ik al snel een vermoeidere uitstraling.

Laura: Ik vind het eigenlijk niet super erg als ik geen make-up op heb. Als ik naar school ga doe ik wel altijd make-up op omdat ik me dan toch net iets ‘fijner’ voel als ik thuis ben dan vind ik het echt niet erg als ik geen make-up op heb. En ik wil ook niet dat als iemand mij ziet zonder make-up ze denken ‘wow zonder make-up is ze echt lelijk’ ofzoiets. Als ik geen make-up op heb en mensen zien me mogen ze best denken dat is minder mooi, maar ik wil natuurlijk niet dat ze schrikken hahaha. En natuurlijk is het ook goed om je huid te laten rusten en er niet de hele tijd make-up op te hebben. Daarom is het ook goed dat je je gezicht goed reinigd.

Misschien daarom?

3. Wat vind je leuk aan make-up?

Nienke: Alles, alles en alles. Gewoon geweldig. Nieuwe looks bedenken beetje aantuttelen. En als je je verveeld heb je genoeg te doen gewoon een beetje oogschaduw op doen het er weer afhalen en weer opnieuw doen. Ja dat doe ik ja hihi. En ja het allerleukste is natuurlijk dat ik het samen met jullie kan delen op een blog al mijn make-up ervaringen. Ik word er trouwens ook vrolijk van. Ook belangrijk natuurlijk!

Laura: Ik vind het leuk om dingen uitteproberen en natuurlijk om er net iets mooier uit te zien (niet dat ik mensen zonder make-up niet mooi vind). En ik vind het ook leuk om tips te krijgen van andere mensen waar ik dat weer iets moois mee kan maken. Ook het kopen van make-up vind ik leuk omdat ik dan meteen weer ideeën krijg om iets uit te proberen. En natuurlijk vind het ook leuk dat ik jullie nu ook kan laten weten wat ik mooi vind en wat ik heb gekocht op make-up gebied.

4. Wat zijn je 3 ‘holy grail’ items?

Nienke: Wat ik het fijnste vind. Zowiezo mijn conseiler van Garnier. Deze is zo fijn dit is gewoon mijn must-have in de ochtend geen conseiler geen goed gevoel bij mijn! (als ik uit huis ga dan). Ten tweede is het denk ik mijn quatro palletje van Essence als ik naar een feest ga hou ik wel van een leuke bling op mijn oogleden. En ten derde mijn poeder van de Etos zonder deze poeder ben ik een discobal dan glim ik alle kanten op. Dat ziet er dan altijd weer zo vies uit vind ik. Ja dat zijn denk ik wel mijn 3 holy grail items.

Laura: Ik heb geen 3 ‘holy grail’ omdat ik vaak nieuwe dingen koop en daardoor wiselt het steeds wat ik fijn vind! Maar wat ik toch wel echt super fijn vind is mijn BB cream! 😀

Liefs,

Laura&Nienke

3 thoughts on “Why do you wear make-up? TAG

  1. Pingback: Homepage

Geef een reactie

